lørdag 24. august 2013

KVINNEN


       Jeg har bursdag om 3 dager og tradisjonen tro så kommer jeg med min årlige betraktning og filosofi. Jeg har hentet ut de site restene av østrogen i kroppen min for å skrive en beskrivelse av forholdet mann kvinne gjennom lyriske ord og obskjøne beskrivelser avhengig av hvem og hvordan man tør å tolke dem, i allefall så skriver jeg om det savnet som vi mennesker uansett kjønn kjenner at vi har hver eneste dag , enten man er ensom i tosomhet , eller alene i ensomhet.

I år så skriver jeg om relasjoner og å finne plassen sin i sitt eget liv, bli en bedre utgave av seg selv og fortsette å vise resepekt for mennesker rundt deg

Det siste året har jeg hatt ett smykke rundt halsen som er inngravert ordet Karma på. En gave fra en vakker kvinne som skjønte hva jeg setter pris på og hva jeg lever etter.. Jeg har startet mitt nye liv i en helt ny kontekst og ett helt nytt verdisett, i en boble som kanskje minner heller om en tilstand enn tilstedeværelse, men jeg er lykkelig og gleder meg over hver eneste dag

Jeg tror vi mennesker som endelig har blitt voksne og kommet seg over de magiske 40 er heldige… Vi kommer med instruksjonsbok  (slik/ ikke slik) vi vet hva vi vil, vi har klart å legge bak oss fortid og innsett at det som var  ikke var modent nok til å overleve, at det ikke var verdt hverken tiden eller innsatsen, fordi menneskene var for små til å sette pris på den du var og hva du leverte  ..

Om man har trygghet og tillit så kan livet ekspanderes, opplevelsene forsterkes, nytelsen 10 dobles, og temaene møtes i stedet for å unngås.. En ting som jeg har lært meg å sette pris på er desse ordene 

” STØRRE ENN KJÆRLIGHETEN ER TILNÆRMELSEN TIL KJÆRLIGHETEN"  

 Tilnærmelsen av kjærligheten  gir premissene for hvordan livet blir etterpå

Jeg er en kanskje en spesiell fyr, med spesielle tankesett som muligens er annerledes enn andre?? Jeg fant igjen  alfahannen, har erfaringer fra det meste ute i verden,  alt jeg har vært med på og opplevd gjennom krig , fred, tv, dykking, musikk, reiser, nye kulturer, relasjoner, har skapt en mann som sitter inne i en boble og endelig SER mennesket jeg har foran meg.. jeg ser  hvem hun er, hva hun er, hva hun savner, hva hun ønsker og hva hun drømmer om. Jeg tror at om en kvinne kanl føle seg SETT hele tiden og ikke bli avvist,  føle seg elsket og begjært, føle seg trygg nok til å oppleve nye dimensjoner  føle seg tøff nok til å ville gå nye veier og føle seg elsket nok til å stenke at "YES, livet begynte når man passerte 40... alt som har skjedd tidligere i livet har bare vært en forskole for det VIRKELIGE LIVET, det som skal vare evig og bare ekspandere og bli sterkere og sterkere











Jeg vet at om en kvinne blir behandlet riktig så vil hun aldri forsvinne, blir hun sett, så blir hun lykkelig, blir hun berørt, blir hun øm..













KVINNEN 


En kvinne er ett vakkert instrument som krever en unik musiker til å spille på det for å skape de unike harmoniene, de fantastiske toppene, de melankolske tonene,

Viktigst av alt er at musikeren  aldri må slutte å spille på det









, om musikken dør så dør kjærligheten


         Blir det stående ubrukt forlenge blir det ustemt , blir det gjemt bort blir det støvete.  tar man ikke vare på det når man ikke spiller på det og pakker det varsomt ned, kan det falle ned og bli ødelagt..

Alle musikere har sine egne instrument de utvikler ett forhold til. man vet hvor hardt man må blåse for å nå de høyeste tonene, de mørkeste bassene, man vet hvilke fingre man skal bruke på strengene for å skape de vakre akkordene

Når han lar fingrene gli over tangentene kan han spille raskt , men likevel følsomt og ømt for å skape de mykeste toner..













Selv om en musiker lærer seg teknikken og tilegner seg kunnskapen om å spille flere instrumenter så klarer han ikke å spille på mere enn ett i gangen.. Mange prøver, men det vil aldri bli en suksess, lydene vil bringes videre samme hvordan man prøver å "mute"dem


Torgrim Holte 25.08.2013

budskapet mitt er :

Toenigheten av en mann og kvinne sammensmeltet til harmoni er en utrolig opplevelse

,

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar