søndag 7. august 2011

HEHE, så klarte jeg å komme meg singel gjennom denne sommeren også..!! Nå lader jeg opp til høstjakta

Etter min andre sommersesong som singel så tenker jeg at det kanskje er på tide å roe seg ned og finne IT!! og bli lykkelig  flytte til vingård i frankrike og leve lykkelig  sammen til evig tid akkurat som i eventyrene, Bruke resten av kvalitetstiden jeg har her på  Jorden, også kalt TERRA  , som forøvrig er den 3 planeten fra solen , og den femte  største planeten i hva vi kaller SOLAR systemet, men er det noen vits, noen sier at man må vente på den Riktige og ikke velge den Gale. Jeg har hatt en flott sommer, jeg har rukket å bli forelsket en hel haug med ganger , som den romantikeren jeg er, forelsket i kvinner , i hagen min, i blomster, i kunstverket  mitt, Men kanskje det viktigste er at jeg har funnet igjen den eldste og største kjærligheten jeg noen gang har hatt, jeg husker når jeg fikk den, og jeg vet når jeg mistet den kjærligheten til livet og kjærligheten til kjærligheten, når jeg sitter her og skriver og funderer , så går fingrene av seg selv over tastaturet, tankene mine blir til bokstaver og bokstavene blir til ord og ordene blir til setninger og setningene speiler tankene mine, så de reproduserer seg fra hodet mitt til dette notatet som jeg sitter og skriver akkurat nå.. Jeg har de siste dager tenkt en del på hvorfor vi er som vi er, hvorfor vi velger å ikke velge, hvorfor noen velger å bli valgt, i stedet for å velge selv, hvorfor vi velger bort og i det hele tatt går rundt og drømmer om det perfekte. når over 95 % av dagene våre er hverdager, hverdager som vi bruker til å være destruktive på og ødelegge mulighetene som var , kunne blitt , kom, så og forsvant. 
istedet for å bekymre meg for at jeg er singel så har jeg brukt litt tid på å sette meg inn i forholdene omg de mellommenneskelige relasjonene i sommer, og kommer til å skrive en del om det på bloggen min fremover..  Når jeg skal skrive det jeg er midt inne i  nå, er jeg faktisk glad jeg er singel, selv om de neste avsnittene handler om  unntaket, og ikke nødvendigvis regelen, selv om mange vil kjenne seg igjen

Sommeren og høgtider er de mest kritiske tidene i ett parforhold, uansett hvor mye et par krangler om penger, sex eller hvor mye tid de bruker sammen eller barnefordeling og ansvar, så er det alltid ett hovedtema som er tilstede. Det finnes mange hovedtemaer, og jeg skal nevne noen av dem her, Den aller vanligste konflikten ett par har sammen er avstanden mellom dem, den ene parten vil ha mer tid sammen med den andre, eller mere nærhet, mens den andre kjemper med nebb og klør for å få være alene og slippe krav. Temaet speiler veldig hva slags idealbilder vi har av det ideelle forholdet. I stedet for å akseptere ulikheten, belir den betraktet som en feil som må endres hos motparten. " Han har nærmest sjukelig  behov for bekreftelse og nærhet" eller Hun minner mere om Cruella De Ville enn om en partner full av kjærlighet! " Begge partene drømmer om  at den endelige løsningen skal komme på bordet : at den andre skal innse sine feil og endre seg!! 
Ett av de andre temaene handler om å ta ansvar, feks kan det være slik at den ene parten er ansvarlig for alle de økonomiske beslutningene, og ønsker at den andre kunne tatt mere ansvar, eller at en av partene ( oftes kvinnen i tradisjonelle heterofile par)  har hatt ansvaret for allt husarbeid og skulle ønske og krever at mannen skal ta sin halvpart av jobben, 
Det tredje temaet i konfliktrekken oppstår når en av partene vil fylle livet sitt med mere liv og spenning og finner det hos en ukonvensjonell partner, Denne personen leter ofte etter trygghet og en mulighet for å roe seg ned, og tror at han eller hun har funnet desse sidene hos den trygge i hemmelighet eventyrsøkende partneren. Begge opplever stor  skuffelse på linje med svik når den andre viser seg å være fullstendig motsatt av det den gir uttrykk for å være

Når bekymrede og redde og opprørte partnere havner i konflikt  om ulikhetene fører det ofte til overtalelsesforsøk og krav til forandring fra begge parter, Denne overtalelseskampanjen for uomtvistelig motsatt effekt, forskjellene øker når partene begynner å slite mot hver sin kant. Det er ikke selve ulikhetene som er problemet, noe som ofte legges til grunn, problemet er selve prosessen som polariserer partene, forsterker ulikhetene og gjør dem fullstendig uforenlige. HVA ER DA LØSNiNGEN PÅ POLARISERINGEN?
Relasjonsproblemet KAN løses gjennom at partene enten aksepterer ulikhetene til partneren og ser verdier i dem istedet for svakheter, eller kombinerer forandringsforsøk og aksept på at slik er det

I en par-relasjon er man ofte uenige om hva som utgjør den faste kjernen i en person, og hvilke egenskaper og handlingsmønster som kan forandres.
å akseptere eller "acceptans handler ikke om å resignere og forvandle seg selv til en dørmatte,
Acceptans handler om å tolerere oppførsel som man oppfatter som unødig, dumme eller feilaktige, for at man skal kunne forstå den dypere betydningen av en oppførsel,eller sammenhengen den har oppstått i. Kanskje lærer man seg å sette pris på de positive konsekvensene som oppførselen noen ganger tilfører relasjonen mellom personene. Kanskje ved at den nærhetssøkende byr på så mye kjærlighet og varme , at den ansvarsfulle faktisk får  energi til å gjøre sin del ? Men det finnes problemer som aldri skal aksepteres, utoskap, mishandling eller misbruk. DU har rett til å kreve forandring, og partneren din har rett til å nekte.. Det handler om å vite hva du må akseptere, og hva som er mulig  å forandre, En leopard kan aldri vaske bort flekkene sine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar