lørdag 25. juni 2011

Ett annet spørsmål jeg ofte har fått spørsmål om er hvilken tilstand de hypnotiserte menneske er i.

I min hypnotiske verden så vil jeg definere menneskene som søvngjengere, men indusert og styrt av hypnotisøren (meg)

En annen side ved mennesket jeg er interessert i er  andre kategorier  vi ofte ser andre menneske er  i , mennesker i hverdagen utenfor den hypnotiske sirkelen min..

Vi Kan begynne med  det jeg kaller uvirkelig virkelighet

Nevrotisk : Å være nervrotisk er ett begrep som egentlig ikke lenger blir brukt så mye innad i psykiatrien, innholdet har kanskje endret seg litt, men  i samleposen såm ligger under karekteristikken så  beskriver det en person som uten å være psykisk syk oppfatter virkeligheten feil, Hun/han har kanskje indre konflikter eller negative erfaringer som får hpersonen til å bli redd eller lei seg uten noen egentlig  foranledning, om vi prøver å tolke teorien så er det egentlig lett å si att alle mennesker har lettere nevrotiske trekk.

Labil :

Den som har følelser som går fra ene til den andre siden uten foranledning er labil, ene øyeblikket er han eller hun glad, andre ganger lei seg, mildt labil har nok alle kjent seg noen ganger, men det finnes psykiske tilstander som for eksempel manisk depressiv der labiliteten kan bli så  trigget og ”høy” at det trenges medisinsk behandling i form av medisinering og kanskje innleggelse for å finne tilbake til den rette balansen i livet sitt


Psykotisk:

Dette er en person som har så forvridd bilde og oppfattelse av virkeligheten at hun mer eller mindre har reist inn i sin egen verden, og definitivt kan kalle psykotisk, hun/han kan være reelt forvirret, ha hallisunasjoner, forvridde tanker og vrangforestillinger  som er så sterke og for personen virkelighetsnære at personen ikke kalarer å fungere sammen med andre, ofte blir psykosen så overveldende at pasienten må legges inn på sjukehus for å finne igjen seg selv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar